keskiviikko 8. maaliskuuta 2017

Miksi olen ehdokkaana kuntavaaleissa?



Olen aina halunnut parantaa maailmaa. Olen nähnyt politiikkaan osallistumisen parhaana mahdollisena tapana vaikuttaa asioihin. Lähdin mukaan opiskelijademareiden toimintaan ollessani 20-vuotias. SDP oli puolueista se, joka vastasi parhaiten arvomaailmaani. Minulle tärkeitä arvoja ovat tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus. Uskon sivistykseen ja suvaitsevaisuuteen.


Olen demari neljännessä polvessa. Isoisoisäni oli osuuskaupan hoitaja, työväen runoilija ja kansanedustaja.  Minulle ei koskaan ole tuputettu aatetta tai puoluetoimintaa kotona. Toki arvot kuitenkin tarttuvat kasvatuksen kautta ja siirtyvät siten sukupolvelta toiselle.  Haluan itsekin kasvattaa pojistani avoimesti maailmaan suhtautuvia suvaitsevaisia ihmisiä, jotka huomioivat toisen ihmisen toiminnassaan. Tämä tehtävä on erityisen haastava maailmassa, jossa kaikesta tehdään viihdettä ja faktoilla ei ole väliä.


Työskentelen tällä hetkellä yritysvastuuasioiden parissa. Uskon, että yritysten toiminnalla on esimerkiksi suuri vaikutus siihen, miten onnistumme hillitsemään ilmastonmuutosta. Yritykset vaikuttavat myös ihmisten hyvinvointiin niin Suomen rajojen sisäpuolella kun kolmansissa maissa esimerkiksi hankintaketjujensa kautta. Olen kiitollinen, että saan tehdä töitä näiden tärkeiden kysymysten parissa.


Kunnallispolitiikalla on tärkeä merkitys ihmisten arjessa.  Esimerkiksi päivähoito, peruskoulu, julkinen liikenne ja uusien asuntojen rakentaminen ovat kaikki sellaisia asioita, joihin vaikutetaan kunnallispolitiikan kautta. Se, miten suuria ryhmiä päiväkodeissa saa olla tai millaisia asuinalueita Helsinkiin kaavoitetaan, on kaikki poliittisen päätöksenteon vaikutuspiirissä. Koen vaikuttamisen näihin asioihin, jotka vaikuttavat meidän kaikkien elämään, erittäin tärkeänä.


Olen huolissani tällä hetkellä siitä, mihin politiikka on menossa. Faktoilla ei tunnu olevan
väliä ja populismi saa vastakaikua. Arvostan faktoja ja vakavuutta poliittisessa keskustelussa. Politiikka ei saa olla vain taktikointia, jolla vaikutetaan tunteisiin. Ihmiset ansaitsevat parempaa. Me tarvitsemme parempaa.



Uskon niin politiikassa kuin elämässäkin yhteistyöhön. Yksin ei kukaan voi muuttaa maailmaa, vaan tarvitaan yhteistä tekemistä ja tulevaisuuden rakentamista. Uskon toisista välittämiseen, vastuun kantoon ja solidaarisuuteen. Siksi olen ehdolla Helsingin kaupunginvaltuustoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti